گروه:گوناگون
منبع:ZOOMIT
تاریخ:1396/12/09 17:04
تعداد مشاهده:585
قدرت بالای باطری هیوندای کنا الکتریک

هیوندای کنا که در نسخه مجهز به پیشرانه احتراق داخلی خود توانسته است محبوبیت فراوانی کسب کند، اینک با توجه به تقاضای روزافزون برای خرید کراس‌اور الکتریکی در طرح جدیدی وارد بازار جهانی می‌شود. هیوندای در تلاش است تا طیف گسترده‌تری از مخاطبان و مشتریان را جذب محصولات خود کند و به همین علت، دو نوع سیستم محرکه با توان‌های خروجی‌ مختلف، محدوده رانندگی و البته قیمت متفاوت توسعه داده است. خودروی الکتریکی هیوندای کنا مدل ۲۰۱۹ دارای موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۳ اسب بخار و گشتاور لحظه‌ای ۳۹۵ نیوتن‌متر است. هیوندای آن را با بسته باطری ۳۹.۲ کیلووات ساعت با انرژی کافی برای حداکثر برد ۳۰۰ کیلومتر طراحی کرده است که طبق روش آزمایش وسایل نقلیه سبک متناسب با مقررات جهانی (WLTP) تولید می‌شود. این روش آزمایش به‌طور گسترده‌ای مناسب‌تر و بهتر از چرخه رانندگی جدید اروپا (NEDC) عمل می‌کند.

 

علاوه بر این، نسخه قدرتمندتر هیوندای کنا الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۵ نیوتن‌متر به‌عنوان مدل پایه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. به لطف باطری بزرگ‌تر ۶۴ کیلووات ساعت، کراس‌اور الکتریکی محبوب هیوندای می‌تواند تا ۴۷۰ کیلومتر با یک بار شارژ رانندگی کند که طبق استاندارد WLTP در نظر گرفته شده است.

هنگامی که پکیج باطری ۳۹.۲ کیلووات ساعت تخلیه شود، می‌توان آن را در مدت تقریبی ۶ ساعت و ۱۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ کرد؛ درحالی‌که پکیج باطری بزرگ‌تر ۶۴ کیلووات ساعت تقریبا ۹ ساعت و ۴۰ دقیقه نیاز دارد تا به شارژ کامل دست یابد. خوشبختانه هیوندای تسهیلات فوری برای افرادی که عجله دارند، پیاده‌سازی کرده است. با استفاده از شارژر سریع جریان مستقیم ۱۰۰ کیلووات، هر دو پکیج باطری کراس‌اور الکتریکی کنا را در مدت ۵۴ دقیقه تا ۸۰ درصد سطح باطری شارژ می‌کند.

 



مدل پایه هیوندای کنا الکتریکی در زمان ۹.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ درحالی‌که نسخه قدرتمندتر همان کار را در ۷.۶ ثانیه تکمیل می‌کند؛ هر دو مدل از بیشینه سرعت ۱۶۷ کیلومتر بر ساعت بهره می‌برند.

اگر مشتریان نگران تأثیر پکیج باطری بر فضای داخلی کراس‌اور هستند، هیوندای به کمک پلت‌فرم جدید کنا به مهندسان اجازه داده است پکیج باطری را به شکلی ادغام کنند که تأثیر منفی بر فضای کابین خودروی برقی نگذارد. بدون کابل شارژ، صندوق عقب خودرو می‌تواند تا ۳۷۳ لیتر ظرفیت حمل بار داشته باشد؛ درحالی‌که با احتساب فضای مورد نیاز برای کابل شارژ، این فضا به ۳۳۲ لیتر کاهش می‌یابد.  

با دوستان خود به اشتراک بگذارید