گروه:گوناگون
منبع:
تاریخ:1397/11/25 11:11
تعداد مشاهده:141
آیا تا به حال از خود پرسیده اید باطری 27Aچیست و چه کاربردی دارد؟؟؟؟

در این مقاله اطلاعات جامعی در مورد سیستم KeyLess ارائه می‌گردد

در خودروهای هایما S7 و S5 شش عدد آنتن وجود دارد که سه عدد آن‌ها داخل کابین خودرو و سه عدد در بیرون از خودرو قرار دارند و برد نهایی گیرنده این خودرو برای باز شدن درب‌ها حدود ۸۰ الی ۱۰۰ سانتی‌متر است. پس اگر ریموت داخل کابین خودرو جامانده باشد به هیچ عنوان درب‌ها قفل نمی‌شوند مگر این که باطری ریموت خراب شده باشد. نکته دیگر این که اگر در فاصله کمتر از یک متر دکمه قفل ریموت را فشار دهیم درب‌ها برای چند لحظه قفل می‌شوند و سپس باز می‌شوند چون ریموت در مجاورت برد آنتن قرار دارد و یونیت PEPS درخواست باز شدن درب‌ها را دریافت می‌کند و باعث باز شدن قفل درب‌ها می‌شود.

 

 

روشن کردن خودروهای بدون سوئیچ (KeyLess)

در این سیستم که راننده برای قفل کردن یا باز کردن درب‌ها بدون فشار دادن دکمه روی کنترل از راه دور فقط کافی است کلید در جیب یا همراه راننده باشد و توسط گیرنده‌های حساس خودرو شناسایی می‌شود. برای روشن کردن خودروهای دارای این سیستم مانند خودروهای دیگر نیازی نیست کلید را داخل جا سوئیچی قرار داده و آن را بچرخانیم بلکه باید کلید را همراه داشته و همزمان با فشردن پدال ترمز دکمه استارتر را فشار داده تا خودرو روشن شود و در برخی مدل‌های پیشرفته‌تر کافی است کارت هوشمند یا سوئیچ را در جای مخصوص قرار داده و سپس دکمه Start را فشار دهید تا خودرو روشن شود.

 

نکته‌ای که ممکن است برای هر راننده‌ای اتفاق بیفتد این است که گاهی اوقات ممکن است باطری سوئیچ هوشمند یا همان ریموت خراب یا تمام شده باشد و نتواند سیگنال‌های لازم برای روشن کردن خودرو را ارسال کند، در این حالت باید همزمان با این که پدال ترمز را فشار دهید، سوئیچ هوشمند را روی دکمه Start قرار داده به حدود ۱۰ ثانیه دکمه را توسط کلید فشار دهیم تا خودرو روشن شود.

 

از مزایای سیستم کیلس استارت جدا از این که آپشنی لوکس و جذاب برای اکثر افراد می‌باشد. این است که سیستم ایمنی آن ایمن‌تر از سیستم امنیتی دزدگیر می‌باشد و با داشتن این سیستم دیگر نیازی به قفل فرمان نمی‌باشد. البته این ایمنی به معنی حفاظت ۱۰۰درصد نمی‌باشد بلکه فقط از دزدگیر ایمن‌تر است. چون ریموت خودروهای مبتنی بر سیستم کلیس احتمال هک شدن را دارد و می‌توان با آشنایی به امواج رادیویی و تجهیزات مورد نیاز به رمز آن پی برد.

 

از دیگر معایب آن می‌توان به تمام شدن باطری ریموت اشاره کرد که می‌تواند مشکلات زیادی را برای راننده ایجاد کند. ریموت و سیستم کیلس استارت مانند هر قطعه الکترونیکی احتمال خراب شدن و مستهلک شدن دارد ولی در صورت خرابی یا گم شدن ریموت هزینه زیادی باید صرف تعمیر و یا ساخت یک ریموت کرد. از معایب دیگری که شاید کمتر جلب توجه کند اما بسیار مهم است این است که با توجه به عملکرد نرم و بی صدای موتور خودروهای امروزی برخی راننده‌ها خودرو های خود را در پارکینگ پارک کرده و به خانه می‌روند و فراموش می‌کنند با فشار دادن دکمه Start خودروی خود را خاموش کنند





باطری به کار رفته در اکثر ریموت ها چیست؟؟؟

باطری 27A به باطری ریموتی معروف است با ظرفیت 12 ولت

 

کاربرد این باطری بیشتر در ریموت های جاسوئیچی مانند کوچک است که مربوط به در بازکن ، دزدگیر ماشین و منزل و فندک و ... است .

 

باطری از نوع آلکالاین با عمر طولانی است و در ریموتها با کاربرد متعارف بیش از یکسال دوام می آورد .

پیشنهاد ما در این جا استفاده از باطری 27A آلکالاین وارتا میباشد زیرا کارکرد این باطری نیست به باطری های آلکالاین هم رده خود به مراتب بیشتر میباشد





مشخصات فنی این باطری

باطری ریموت الکالاین وارتا 27A

ارتفاع : 28.2

قطر : 8

ولتاژ : 12V 

ساختار : آلکالاین

کد مشترک : LR 27

سایز : 27A

 





برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

با دوستان خود به اشتراک بگذارید